Job 24 van 49


Report this listing

Solliciteren



klasondersteuner in OV1


Functie

In de klas ondersteun je leerlingen met neuro-motorische beperkingen en nood aan individuele begeleiding. Hiervoor werk je samen met de leraar en met een multidisciplinair team (therapeut, opvoeder, leerbegeleider). Wekelijks heb je overleg in klassenraadverband om de evolutie van de leerling te bespreken en bij te dragen aan de werkdoelen die de klassenraad vooropzet.

Je stelt het sociaal-emotioneel welbevinden van de leerling centraal. Je stimuleert hen tot maximale zelfstandigheid en zelfredzaamheid. Je draagt bij tot het proces van psycho-educatie en ondersteunt zo de ontwikkeling naar een positief realistisch zelfbeeld.

Diversiteit zie je zowel bij leerlingen als bij collega’s als een meerwaarde. Je bent transparant in je werk en je hanteert een open, eerlijke en constructieve communicatiestijl. Samenwerken en daarbij oplossingsgericht denken geeft jou energie. Ouders zijn voor jou een volwaardige partner in het leer- en ontwikkelingsproces van de leerling.

Jouw profiel

Je beschikt minimaal over een Bachelor.

Het beschikken over een pedagogisch bekwaamheidsbewijs, kennis van het Buitengewoon Onderwijs of ervaring met onze doelgroep is een pluspunt, geen vereiste.

Je bent een teamplayer zowel ten aanzien van jouw klassenraad als ten aanzien van het volledige schoolteam.

Je bent geboeid door leerprocessen en leervoorwaarden.

Je hebt sterke samenwerkingsvaardigheden om samen met leerkrachten onderwijsdoelen en lesinhoud aan te passen aan de mogelijkheden van de klasgroep én elke individuele leerling.

Je bent bereid om je bij te scholen in doelgroepenkennis en digitale leerhulpmiddelen en je te laten coachen door een ervaren collega.

  • Werken met een doelgroep: Kinderen met een handicap (auditieve, visuele, motorische stoornissen)
  • Toezicht houden over het gedrag van de leerlingen
    De toepassing van het interne reglement, veiligheidsvoorschriften en gedragsregels controleren
  • Lessen voorbereiden en het pedagogische traject vastleggen
  • Werken met een doelgroep: Jongeren met een lichte of gemiddelde mentale achterstand
  • Leerlingen opvolgen en adviseren bij de organisatie van hun persoonlijke taken
  • Het leerlingenvolgsysteem invullen en de directeur, collega's en ouders informeren tijdens klassenraden, oudercontactavonden, ...
  • Professionele kennis en technieken aanleren en praktische oefeningen aan de leerlingen voorstellen

Aanbod

Het aantal te presteren uren is bespreekbaar. Minimum een halftijdse tewerkstelling die aangevuld kan worden tot voltijds.

Een opdracht tot einde schooljaar.

Solliciteren

Taziana Pyson
051 23 07 15
taziana.pyson@dominiek-savio.be

Solliciteren